Описание к видео Kamper mercedes 310 4x4 w Serbii | jak kaczka radzi sobie w górach | podjazdy na dwójce

NIE ZMIENIMY SILNIKA! Wyjaśnienie na dole opisu ⬇️

Nasz wspaniały kamper dojechał do Serbii! Musimy na początku zdradzić, że planowaliśmy potraktować ten kraj przelotnie, ale spodobało się i nam, i kaczce, więc zostaliśmy na dłużej.

Nasz samochód to Mercedes Kaczka, czyli MB 310 w wersji 4x4 z 1988 roku. Odrestaurowaliśmy go i zbudowaliśmy kampera. Trwało to prawie dwa lata. Teraz wreszcie ruszył ku przygodzie!

W tej serii filmów chcemy Wam pokazywać jak taki stary samochód radzi sobie w trasie. Dlatego nie będzie tu zbyt wiele elementów vlogowych, w stylu: atrakcje, miejscówki, polecajki, nasze życie. To znaczy: troszkę będzie, bo trudno się powstrzymać, ale główną aktoreczką tych odcinków jest kaczucha.

Przejazd na granicy Węgry-Serbia bez większych kłopotów. Granicę przekroczyliśmy w miejscowości XXXXXX. Poruszając się unikamy autostrad. Chcemy zwiedzać jadąc :)
Granica bez kolejek, kontrola przebiegła sprawnie. Z tak dużym samochodem granicznicy zaglądali nam do środka kampera dostrzegając w nas potencjalnych przemytników osób. No cóż, przemyciliśmy psa, bo akurat do szoferki nikt nie zajrzał. Ten siedział cicho, więc nie pokazywałam mundurowym jego paszportu. ;)

W Serbii zrozumieliśmy, czemu warto mieć w aucie klimę. Nie chodzi tylko o upały. Do tego można się przyzwyczaić. Najgorzej jest, gdy jedziesz za starym, śmierdzącym, dymiącym autobusem i nie możesz go wyprzedzić. Wdychasz spaliny przez pół godziny :)

I tutaj dochodzimy do głównego wątku tego odcinka. JAZDA W GÓRACH STARYM SAMOCHODEM. Pierwsze wrażenia przed pierwszym noclegiem są jasne: ups, ale tracimy prędkość. Postanowiłam w biegu relacjnonować nasze podjazdy. Wniosek: czasami byłam w stanie biec szybciej niż kaczka jechała pod górkę. A sprinter ze mnie żaden ;)

Ten samochód nie ma problemu z wjechaniem gdziekolwiek. Ma problem z wjechaniem szybko ;) I faktycznie czasami nasza prędkość spadała poniżej 30 km/h. Trochę hardkor! Z jednej strony przygoda, my uwielbiamy wyzwania i ciekawe doświadczenia. Ale z drugiej strony staramy się nie być zawalidrogą, więc na zatoczkach zjeżdżamy i ustępujemy pierwszeństwa szybszym od nas. Tutaj ważna uwaga do wszystkich wujków dobra rada.

NIE ZMIENIMY SILNIKA!
To ciągnie za sobą konieczność wymiany skrzyni biegów, mostów, reduktora. Nie podejmiemy się takiej ingerencji w oryginalny, klasyczny samochód. Poza tym szkoda nam czasu i kasy.
DLA NAS TEN SAMOCHÓD SAM W SOBIE TO PRZYGODA. Problemy z podjazdami, 300 km dziennie. Powolna podróż to coś dla nas. Koniec tematu!

W związku z tymi utrudnieniami postanowiliśmy dopasować nasze plany podróżnicze do kaczki i jej stylu jazdy. Nie jedziemy do Albanii, olewamy Czarnogórę. Nie tym razem! Gdy będziemy mieli dłuższy niż miesięczny urlop, chętnie się potoczymy w kierunku tych cudownych, górzystych krajów. Chcemy podróżować tak, jak pozwala nam na to kaczka. Powoli, robiąc czasami nawet i sto kilometrów dziennie. Nie więcej. Odpoczywać i dawać kaczce odpocząć. To jest dobry plan na podróż :)

Kolejna sprawa, że musimy uważać zbaczając z trasy i podróżując po wąskich polnych dróżkach. Ten samochód ma świetne zdolności terenowe, ale i spory gabaryt. Dlatego łatwo go zarysować i z tym mieliśmy spory kłopot. Jak Wy radzicie sobie w takich sytuacjach? Wiem, że kamper wysoki na 3 metry to wcale nie taka rzadkość. Więc może macie jakieś rady dla nas?

A tak w ogóle to wypróbowaliśmy SUPa i jesteśmy zachwyceni. Mieliśmy też taką mega miejscówkę nad jeziorem, że rano poszliśmy się golaskowo wykąpać :) świetna sprawa!

Mamy też pierwszy poważny fuckup. Nasza wina :) :) Ponieważ owady postanowiły zrobić sobie srogą imprezę w naszym kamperze, to my postanowiliśmy się ich pozbyć. I przypaliliśmy kawałek kamperka!

Linki do miejsc noclegowych w tym odcinku:
Nad rzeką Sawa, zaraz przy blokowisku w miejscowości Sremska Mitrovica w Serbii:
📍 https://maps.app.goo.gl/eYEFKbNyYQr9j...

Nad jeziorem Vrutci:

Trzecia miejscówka pośrodku niczego - orientacyjnie. Tam jest sporo miejsc do wyboru :)
📍 https://maps.app.goo.gl/cCZhnu6o53hNf...

SUBKSRYBUJ NASZ KANAŁ! Będzie fajnie 🙂

Jesteśmy Gabi, Siemo i Pies. Sto lat budowaliśmy kampera, więc teraz doczekaliśmy się pierwszej miesięcznej podróży. Zapraszamy do oglądania testów kampera mercedesa kaczki w pierwszej dłuższej trasie! Do zobaczenia.

Muzyka: MLDN (www.soundcloud.com/I_am_mldn) - polecamy całym serduszkiem posłuchać więcej od tego pana!!!