TATRA GRAVEL RACE - 03.06.2023 - Tatra Cycling Events

Описание к видео TATRA GRAVEL RACE - 03.06.2023 - Tatra Cycling Events

Znowu rowery, tym razem Tatra Gravel Race - epickie widowisko na dwóch kołach!

Białka Tatrzańska / Kotelnica / 03-06-2023. To był dzień, na który czekaliśmy - dzień, w którym mieliśmy wziąć udział w naszym pierwszym tak długim wyścigu. Był to jednodniowy wyścig typu gravel, który obiecywał nie tylko wyjątkowe wyzwanie, ale także niezapomniane emocje i piękne widoki.
Sobota - dzień zawodów rozpoczął się wcześnie, pobudka 4:20, poranne leniwe ruchy, śniadanie, kawa, ostatnie przygotowania roweru, pakowanie picia i jedzenia, lecimy na odprawę (jest sakramencko zimno 5 st). Około 6:00 wreszcie wystartowaliśmy Każdy z nas niby zaspany, ale mimo to pełen focus, każdy miał przed sobą ten sam cel - pokonać trasę i dotrzeć do mety.
Miałiśmy przed sobą niezwykłe 270 kilometrów jazdy i około 3500 metrów przewyższeń. To był nasz pierwszy start na tak długim dystansie i czuliśmy mieszankę podekscytowania i niepewności.
Trasa prowadziła przez Polskę i Słowację, przewijając się wokół Tatr. Przez całą trasę mijaliśmy takie miejsca jak Nowy Targ, słowacka Trstena, Kvacianska Dolina, Liptovsky Mikulas, Poprad, Monkova Dolina i ponownie wróciliśmy do Białki Tatrzańskiej.
Pogoda sprzyjała, błękitne niebo i pełne słońce towarzyszyły nam przez cały dzień. Pierwszy dosyć mocny podjazd i zaczyna się jazda i boskie widoki ośnieżonych szczytów Tatr, widok gór na horyzoncie zapiera dech w piersiach. Trasa była niezwykle urozmaicona, prowadząc nas przez doskonałe szutry, polne drogi, ścieżki leśne, nadrzeczne dukty, mosty i mostki. Nawet musieliśmy pokonać potok, przejeżdżając przez niego na kołach. To był prawdziwy test naszych umiejętności rowerowych i jednocześnie niesamowita atrakcja.
Jednak nie wszystko było tak piękne, wraz z upływem kilometrów czuliśmy, jak zmęczenie zaczyna nas powoli odcinać. Odczuwaliśmy to szczególnie po przekroczeniu 200 kilometra. Nasze ciała były przemęczone, a siły zaczynały nas opuszczać. Musieliśmy polegać na determinacji i mentalnej sile, aby kontynuować pedałowanie.
Nasza determinacja i wsparcie dla siebie nawzajem pomagały nam utrzymać tempo i dawały siłę do pokonywania trudności.
Kilometry mijały, a wieczorem pojawiły się niskie temperatury i zimne powietrze. Końcówka to mix górskich atrakcji, góra – dół, czyli zjazdy w doliny przy temp 6 st. z prędkościami prawie 80 km/h mocno wychładzały i podjazdy które jechaliśmy z ogromnym wysiłkiem, przekraczając nasze granice.
Nasze organizmy odczuwał zmęczenie, ale wiedzieliśmy, że musimy dać z siebie wszystko.
W końcu, po długiej i wyczerpującej jeździe, dojechaliśmy do mety w Białce. Było to nieopisane uczucie przekroczyć linię mety.

Serdeczne podziękowania dla organizatora i całego teamu Tatra Cycling Events, MarathonTatryRace, Cezary Szafraniec za zapewnienie niesamowitej trasy i niezapomnianego wyścigu. Dziękujemy również naszej drużynie MCP & Toyota Grupa Cygan by MSR za wsparcie i atmosferę teamowego ducha. Specjalne podziękowania kierujemy w stronę Specialized Warsaw za przygotowanie naszych rowerów, które wytrzymały wszystkie trudy trasy.