Albania 2022 - VanLife trip

Описание к видео Albania 2022 - VanLife trip

Albánie 2022
Jelikož motodovené už mám za sebou je na čase vyvést celou FAMILY.
Plánování Albánie bylo víceméně na poslední chvíli páč jsme s rodinou Vlčkovou měli plán Španělsko, Portugalsko. Ale vzhledem té dálce cca 6tis km na 14dni jsem to vzdal a navrhl jestli nepodniknem raději Albansky trip, všichni souhlasili.
Vlčaci měli naplánováno 3 týdny a tak o týden dříve vyrazili s tím, že si pojezdí po Chorvatsku a za týden se sejdeme na určeném místě v Albánii.
Den1.
My jsme vyrazili o týden později v 6:00 27.8. Plán byl jasný dojet alespoň do BOSNY A HERCEGOVINY někam poblíž Sarajevu. To se povedlo sice pozdě večer ale přeci, místo na kempování jsme objevili a tak v klídku jdeme do hajan.
Den2.
Ráno se probouzíme do krásného dne a směřujeme náš vůz směr hranice po silnici E762 na přechod Foča-Hum s Černou Horou. Z hranice vyjíždíme do údolím PIVA, kde se silnice vlní v skalních stěnách podél řeky i jezera přičemž se ztrácí a opět objevuje v nespočet tunelů. Kousek před mostem do obce Plužime odbočujeme na cestu R-16, která míří do Žabljaku přes narodni park DURMITOR. V kopečkách každou chvíli stavíme a pořizuje záznamy je to nádhera. Jelikož jsme se tímto a menšími vyšlapy zdrželi je načase hledat nějaké to místečko na kempování. Jelikož jsem měl něco načteného z domu zakotvili jsme u jezera VRAŽJE. Nádherné místo s pohledem na pohoří DURMITOR při západu slunce tak i krásné pro koupačku.
Den3.
Ráno vstávám celkem dost brzo páč jsem byl vyhnán zimou ze stanu (jezero je ve výšce 1420m teplota 10C) a tak jsem šel tělo prohřát po místních kopečkách s obejitím jezera a při té příležitosti i nafotit východ slunce. Po snídani a výborné kávě opouštíme jezero a cestou k vesnici Aluga zastavujeme ještě u pozůstatků rujn STEĆCI, které leží v blízkosti silnice. Pokračujeme v naši cestě a za nedlouho stavíme u obloukového železobetonového mostu unikátní konstrukce. Ve své době se řadil k nejpokrokovějšímu mostů v Evropě DJURDJEVIĆŮV MOST přes řeku TARU. Po tomto výškovém zážitků se ubíráme do nejhlubšího říčního kaňonu v Evropě ve kterém protéká řeka TARA. V kaňonu je ještě jedna historická krása a to klášter (manastir) DOBROLOVINA u kterého stavíme. Pokračujeme na Kolašin kde stáčíme Mulťáka směr Berane což nebylo moudré páč po 10km jsme narazili na konečnou kvůli kopání tunelu skrz kopec Klisura a navigace hodila náhradní cestu přes kopečky. A to byla naše první offroad cesta na naší Albánské tour. Po kopečkové skákačce o délce cca10km a 2hod. sjízdíme opět na asfaltu a už to uháníme směr přechod Grnčar MNE/AL. Po kratší kontrole konečně Albánie SH20 nás za deště vede až na vyhlídkové místo LEQET E HOLIT kde fotíme horské velikány a odpočíváme. Jelikož v kopcích prší a náš sraz s rodinou Vlčkovou má být v horské vesničce Theth snažíme se skontaktovat (není signál v horách) a vymyslet alternativní místo shledání a zároveň přenocování, kde dohodneme jak se naše putování bude vyvíjet.
Po mnoha vzájemných pokusech SMS a volání se domlouváme a dáváme si spicha před Koplikem. Dnešní nocování je u SKADARSKEHO JEZERA a to přímo u jeskyních tůních (Syri i Sheganit) které se vlívaji do jezera. Jelikož jsme dojeli pod večír a stavěli zázemí před deštěm, nebylo moc času na obchůzku okolí i túní.
Den4.
Ráno vstáváme do krásného dne, něco zobnem nějaká tá kávička a jdeme nafukovat paddleboardy pro naše ratolesti na vyblbnutí a pro nás starší na prozkoumání  místní fauny a flory. Zázemí balíme po polední a cíl naší dnešní etapy je někde u moře. Cestu stáčíme nejdříve severovýchodně od města Skodar k blízkosti vesnice MES kde je osmánskou kulturou vybudován URA E MESIT 108m dlouhý most ze 1770 roku. V Shkodër obhlídnout pevnost ROZAFA tyčící se jižně od města, po této cca 2hod. kulturní vložce míříme už k moři. Páč teplota kolem 32C to se člověk chce i trocha smočit. Cíl jsme našli na pláži v Baks-Rrjollë krásné místo moře i sprchy ideální.
Den5.
Užíváme si pohodu u velké louže do druhého dne kdy před obědem zvedáme kotvy a jedem dále ohlížet krásy Albánie. První místo po cestě je hrad LAZHË u stejnojmenného města. Další nás cíl je malinko v horách a to jezero LIGENI I ULZES kde jsme měli v plánu přespat, ale nejaké pěkné místo jsme nenašli. A tak se vracíme, musím tady říci, že se k jezeru jede nádherným kaňonem podel řeky Mat. Nový cíl máme, mys KEPI I RODONIT na který dojíždíme pod večír. Zastavuje nás obsluha u závory, která chce po nás 10Eur za vstup i s přespáním. Když dojíždíme na dané parkoviště v zápětí za námi dojíždí 4člená partička 2motorky 2čtyřkolky a oni to jsou kluci na vozících od projektu @dokolakolem. Krásné a milé překvapení povinná fotodokumentace a menší pokec.