Grécko a ostrov Lefkada

Описание к видео Grécko a ostrov Lefkada

Naše putovanie sme začali v oblasti Tesálie, neďaleko mesta Kalambaka. Meteora sú kláštory na vrcholkoch bizarných skál, kde sa mnísi a pustovníci začali usadzovať už od 11. storočia a o tri storočia neskôr začali vznikať prvé byzantské monasterie. Komplex kláštorov na pieskovcových megalitoch vysokých 550 metrov je zapísaný v zozname Svetového dedičstva UNESCO. Meteora - v preklade "zavesené vo vzduchu" - je tajomným a magickým miestom medzi nebom a zemou a my sme si plným priehrštím užili nielen ten nádherný a nevysvetliteľný zázrak prírody ale aj zázrak zručnosti pustovníkov, ktorí hľadali bezpečné miesto na rozjímanie, kde by sa mohli odpútať od svetských pokušení "tam dole", v dedinách pod skalami.
Cesta z Meteory sa niesla v duchu pomoci túlavým psom, ktorých je v Grécku neúrekom. Trochu Gorkinho jedla a najmä vody vo veľkých horúčavách, ktoré zasiahli túto krajinu, sme venovali viacerým chudákom.
O pol deviatej večer prichádzame do nášho nádherného, priam skvostného ubytovania na hornatom gréckom ostrove Lefkada. Bolo to jedno z najúžasnejších ubytovaní, aké sme na našich cestách kedy mali. Vila vysoko nad Iónskym morom, z ktorej sme dovideli až na ostrov Korfu, ale čo je hlavné - na šíro-šíre more a na nádherný západ slnka zaň. Gorka mala svoje dva vlastné trávniky a my všetko, čo sme si len mohli priať. Všadeprítomná vôňa dúšky tymianovej, metalový koncert cikád, či Mesiac putujúci do splnu, boli k tomu všetkému už iba ako krásny bonus... 🥰
Keď som sa na druhý deň skoro ráno prebudila, more si pre mňa prichystalo neuveriteľne krásne predstavenie. Otvorila som presklené dvere na našu terasu a razom som sa s Gorkou ocitla nad oblakmi! More bolo pokryté vrstvou krásnych bielych oblakov a ja som mala pocit, akoby som bola v nebi. Nad všetkým pozemským, nad celou zemeguľou. Čistá nádhera a dych vyrážajúca scenéria!
A to nás čakalo ešte oveľa, oveľa viac nádhery!
Na samom južnom cípe ostrova sa nachádza prekrásny maják Akratas, vypínajúci sa na vysokom bielom útese, vystupujúcom z Iónskeho mora. Mys Duicato, na ktorom sa maják hrdo vypína, bol čarovný a ponúkol nám úchvatné výhľady i na vzdialené ostrovy Kefalónia a Ithaka.
Je tu ďalší krásny nový deň a nás čaká pláž, z ktorej aj miestni ľudia majú rešpekt. Snová a rozprávková pláž Egremni, ku ktorej vedie dlhá cesta a 409 schodov, z ktorých 390 je zavesených vysoko na útese. A more také tyrkysové, že až tu pochopíte, prečo sa Lefkada nazýva "Grécky Karibik". Neskutočná nádhera! Strávili sme tu niekoľko hodín a čakala nás náročná cesta naspäť.
Ďalšou obľúbenou plážou je Porto Katsiki. Menšia ako Egremni, ale tiež pod vysokým útesom a s krásnou vodou. Tu boli vlny menšie a tak si Gorka výdatne zaplávala, za sprievodu fotiacich si ju ľudí. 😊
Z tejto pláže som plávala na vzdialenú skalu vyčnievajúcu z vody a práve vtedy sa ku mne blížila veľká výletná loď, z ktorej sme si navzájom s ľuďmi kývali a ktorí si ma fotili ako nejakú morskú pannu na útese. 😁
V roku 2015 zasiahlo Grécko silné zemetrasenie. Pláž Egremni zmizla a na pláži Katsiki sa zrútil most. Dodnes ho neopravili, i keď financie naň dostali. 😛 Dá sa k nemu zájsť, ale neprejdete ho. Je to nebezpečné. Po návrate z pláže nás čakala vyhliadka vysoko nad prístavným mestom Nidri, ktorá ma príznačný názov - Balcony.
Precestovali a pochodili sme celý ostrov od severu na juh, od západu na východ, krížom-krážom. Navštívili sme mnohé dedinky, spoznali miestnych ľudí, miestnu kuchyňu i kultúru. Toľko prekrásnych zážitkov, spomienok a nádherných pocitov...! Nechcelo sa mi vrátiť. Naša vila bola taká upokojujúca a skvelá, že by som si ju vzala domov. Ale pod jedinou podmienkou. Že so mnou pôjde aj to more pod ňou... 😉
A nakoniec aj naše ubytovanie v Srbsku, ktoré bolo vyslovene rodinného typu a my sme mali pocit, že sme súčasťou tejto rodiny. Gorka obdivovala mačky, mačky sa snažili tváriť, že tam nie sú... 😃 A i novú psiu kamošku si Gorka našla. Tá z nej bola úplne vytešená a neustále bola pri nás. 🙂
Gorka si na zoznam precestovaných krajín pripísala šestnástu a keby sme mali ísť do detailov, tak ich navštívila už osemnásť. 😉 Tento fantastický výlet v nás bude veru ešte dlho rezonovať. Bude obohacovať naše mysle krásnymi spomienkami a napĺňať naše duše pokojom, ktorý nás na tejto dlhej ceste neustále mocne objímal... 😉
(Skladba: R.E.M. - FIND THE RIVER)