1.293 / 5.000
Here we are with a rather particular game, a classic dynamic adventure in perfect British style, full of symbolism and absurd situations. The player is in a dream and must manage to wake up his alter ego to allow him to go to work, recovering the spring key to wind the alarm clock. The problem is that to do so you will have to recover an infinite number of objects and exchange them with the following ones, in a concatenation that is not always intuitive. There are puzzles that require knowledge of British culture to be solved, such as the case of the penny for the bathroom. The areas of the house are not arranged in a logical way, which makes it easy to get lost. You can only carry two objects at a time, and, unlike other dynamic adventures, you cannot leave them on the ground, you can only exchange them with other objects. The gameplay is rather frustrating, sometimes to manage to exchange objects you have to touch them in the right place, which will require several attempts, however it has some interesting points, such as the need to slide along the handrail of the stairs to be able to recover the specific object.
This is the second of a series of titles, but I think it will be the only one I will play, as I don't particularly like the type.
The version of the game that I found is in Italian.
Eccoci con un gioco piuttosto particolare, una avventura dinamica classica in perfetto stile britannico, ricca di simbolismo e di situazioni assurde. Il giocatore è in un sogno e deve riuscire a svegliare il suo alter ego per permettergli di andare a lavoro, recuperando la chiave a molla per caricare la sveglia. Il problema è che per farlo bisognerà recuperare un'infinità di oggetti e scambiarli con quelli successivi, in una concatenazione non sempre intuibile. Ci sono enigmi che per essere risolti è necessario conoscere la cultura britannica, come il caso del penny per il bagno. Le aree della casa non sono disposte in maniera logica, il che porta facilmente a perdersi. Si possono portare solo due oggetti alla volta, e, diversamente dalle altre avventure dinamiche, non si possono lasciare sul terreno, si possono solo scambiare con altri oggetti. Il gameplay è piuttosto frustrante, a volte per riuscire a scambiare oggetti bisogna toccarli nel punto giusto, il che richiederà diversi tentativi, tuttavia presenta alcuni punti interessanti, come ad esempio la necessita di scivolare lungo il corrimano delle scale per riuscire a recuperare l'oggetto specifico.
Questo è il secondo di una serie di titoli, ma credo sarà l'unico che giocherò, non amandone particolarmente la tipologia.
Информация по комментариям в разработке