LIS POMIS DAI FRUTATS

Описание к видео LIS POMIS DAI FRUTATS

Il Friûl al è di simpri une regjon tant leade ae agriculture. Intai agns passâts però i sistemis di culture a jerin cambiâts tant evolvintsi in mûts che a àn metût in pericul la salût dal ambient e duncje la nestre. Di bon che tal ultin periodi e je daûr a cjapâ pît, tra tantis dificoltâts, une sielte plui atente e inovative: il biologjic.
I fantats des gnovis gjenerazions, fîs di chês che a àn scomençât la transizion biologjiche cuant che ancjemò nol jere un argoment sintût, cumò si cjatin intun periodi storic cun risorsis limitadis e coscj tant alts di produzion.
O scuvierzìn la storie di trê realtâts tant diviersis. Une aziende agricule ae tierce gjenerazion che dai agns '80 e à scomençât a fâ dome biologjic in citât. Doi fradis che a àn lassât la comoditât de citât par coltivâ jerbis oficinâls e aromatichis intun ambient di mont incontaminât. Une aziende di miluçs biologjics che si prepare al cambi gjenerazionâl. Dut sot dal voli atent dal ent governatîf CREA: Consei pe ricercje in agriculture e la analisi de economie agrarie.

__________________________________________________________________________

Il Friuli è da sempre una regione molto legata all'agricoltura.
Negli anni scorsi però i sistemi di coltivazione erano molto cambiati evolvendosi in modi che hanno messo a repentaglio la salute dell'ambiente e quindi la nostra.
Nell'ultimo periodo fortunatamente sta prendendo piede, tra molte difficoltà, uno sguardo più attento e innovativo: il biologico.
I ragazzi delle nuove generazioni, figli di quelle che hanno iniziato la transizione biologica quando ancora non era un argomento sentito, adesso si ritrovano in un periodo storico con risorse limitate e costi molto alti di produzione.
Scopriamo la storia di tre realtà molto diverse.
Un'azienda agricola alla terza generazione che dagli anni '80 ha iniziato a fare solo biologico in città. Due fratelli che hanno lasciato la comodità della città per coltivare erbe officinali e aromatiche in un ambiente montano incontaminato.
Un'azienda di mele bio che si prepara al cambio generazionale.
Tutto sotto lo sguardo attento dell'ente governativo Crea: Consiglio per la ricerca in agricoltura e l'analisi dell'economia agraria.

di Sara Švagelj e Ettore Spezza
Tutti i diritti di messa in onda tv sono esclusivi di Rai − Radiotelevisione italiana

Комментарии

Информация по комментариям в разработке