Описание к видео Słowacki Raj - Sucha Bela pętlą przez Przełom Hornadu | Szlak na jeden dzień | TomAndMountains | 4k

Drugi dzień w Słowackim Raju rozpoczynamy po 9:00. Warto przypomnieć, że poprzedniego dnia schodziliśmy po nocy. Następnie spędziliśmy wiele godzin na biesiadowaniu i licznych rozmowach.

Ale wracając do gór...
Auto zostawiamy na dzikim parkingu w Letanovcach. Stamtąd udaliśmy się do bufetu nad Hornadem szlakiem czerwonym. Z bufetu zaczynamy pokonywanie Przełomu Hornadu (czyli wąwozu, który wyżłobiła rzeka chcąc przedrzeć się przez napotkany na swojej drodze masyw górski). Wzdłuż rzeki idziemy aż do początku przełomu w miejscowości Podlesok. Tam robimy dłuższą przerwę na posiłek. Następnie kierujemy się w stronę szlaku zielonego który prowadzi turystę przez Suchą Belę - wąski jar, którym płynie potok okresowy (my mieliśmy to szczęście że była woda). Szlak ten jest jednokierunkowy i turysta może go przejść tylko i wyłącznie w górę! Suchą Belę przechodzimy zgodnie z czasem na drogowskazie (2h) po drodze mijając liczne łańcuchy, stupacki czyli platformy, klamry czy drabinki.
Osiągając grań Słowackiego Raju słyszymy pierwsze oznaki burzy. Naszym kolejnym celem był znany z poprzedniej części punkt o nazwie Klastorisko. Wielką polanę na której znajdują się ruiny wspomnianego klasztoru zdobywamy po 1 godzinie od ukończenia Suchej Beli. Tam ponownie kupujemy kofolę/piwo i sprintem schodzimy w kierunku Hornadu gdyż wokół nas zaczęły pojawiać się błyskawice i grzmoty.
Wycieczkę kończymy ponownie około zachodu słońca.

Trasa:

Miniaturka:
Zbiory Maćka i Dominik!

Playlista na której są inne filmy ze Słowackiego Raju:
   • Słowacki Raj - Klastorisko od Przełom...

Wszystkie filmy na kanale:
   • Główna grań Małych Pienin - samotne p...