Orla Perć w jeden dzień. Najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy szlak w Tatrach

Описание к видео Orla Perć w jeden dzień. Najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy szlak w Tatrach

Cześć 😊 zabieramy Was na przygodę w Tatry na Orlą Perć, czyli szlak poprowadzony granią z Zawratu na Krzyżne. Jest on uważany za najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy szlak turystyczny w Polsce. ⛰️

Nasze przejście: Zakopane - Kuźnice - Murowaniec - Zawrat - Kozia Przełęcz - Kozi Wierch - Żleb Kulczyńskiego - Zadni Granat - Pośredni Granat - Skrajny Granat - Buczynowa Przełęcz - Krzyżne ⛰️

Nasz trekking rozpoczynamy z Zakopanego o godzinie 3:00 w nocy.🌙 Do Tatrzańskiego Parku Narodowego wchodzimy od strony Kuźnic i następnie kierujemy się żółtym szlakiem w stronę Murowańca.🏠 Tam jesteśmy ok. godziny 6:00 i rozpoczynamy podejście na Zawrat, czyli początek Orlej Perci.🤠 Obowiązkowo zakładamy kaski i kontynuujemy trekking. Ku zaskoczeniu w tym samym kierunku idzie bardzo dużo ludzi i już na samym początku są zatory na łańcuchach.⛓️ Mimo wszystko czekamy cierpliwie i nie poddajemy się. Idziemy dalej czerwonym szlakiem.👣 Z Zawratu kierujemy się na Kozią Przełęcz i tuż przed nią przechodzimy słynną drabinkę na niemalże pionowej ścianie. W tym miejscu staliśmy najdłużej czekając na swoją kolej. Następnie wymagające podejście na Kozi Wierch. Później Żleb Kulczyńskiego. Przechodziliśmy również nad charakterystyczną przepaścią pomiędzy granatami, gdzie trzeba zrobić dość duży krok wspomagając się łańcuchem. Całą trasę towarzysz nam mocne słońce, które odbija się od skał co daje nam się we znaki.🥵 Jesteśmy dobrze przygotowani i regularnie się nawadniamy. 💧 Dochodzimy na Krzyżne ok. godziny 14. Tam robimy sobie przerwę na posiłek, odpoczywamy, podziwiamy i ruszamy już tylko w dół żółtym szlakiem do Murowańca. ⬇ Droga powrotna wydaję się bardzo długa. 🤪 Oczywiście nie odpuszczamy zimnego napoju w schronisku. Następnie schodzimy niebieskim szlakiem do Kuźnic przez Boczań zachwycając się pięknym zachodem słońca.🌄 I tu kończy się nasza górska przygoda. Jesteśmy na dole ok. godziny 21.

Szlak ma dość sporo trudnych odcinków. Trzeba mieć dobrą kondycję aby przejść go w całości. Gwarantujemy, że widoki są wspaniałe.⛰️😊 Czasami warto zatrzymać się na dłuższą przerwę i podziwiać. Była to niesamowita przygoda!🤠 Wróciliśmy zmęczeni, ale warto było.😊