Superior MTB Trek Nella kupa Bükkzsérc 2024

Описание к видео Superior MTB Trek Nella kupa Bükkzsérc 2024

Full onboard videó, MTB rövidtáv (1 kör).
Időeredmény: 1:15.49.
Kategória 3. hely, absz. 6.
  / strava

Fotók: Bak Ferenc

Eseménylista:

T-15:00 - Szerencsésen sikerült helyezkedni a rajt előtt, a rajtkapu árnyékot biztosított a rajtig.
03:18 - Éles repülőrajt a főutcán.
09:30 - Elég jól egyben maradtunk felfelé az aszfalton, miközben elég sok bögöly kezdett gyülekezni körülöttünk. Igyekeztem az M2-es társak közelében (Dombauer Péter, Jacsó István) maradni, Balázs Viktor elöl haladt kb 20 mp-re.
14:35 - Miután ráfordultunk jobbra a murvára, Jacsó Istvánnal mentem tovább. Stabil, jó sebességgel haladtunk a szegmens KOM-jával nagyjából egálban az óra szerint.
18:35 - Átvettem a felvezetést, és kicsit emeltem a tempón. Elöl látótávolságban voltak a többiek, bíztam benne, hogy nem maradunk le jobban, sőt, ha lehetséges, csökkenhet a különbség.
20:00 - Jött a DH a murván, itt pár kanyar megtréfált a pálya ismeretlenségéből adódóan.
22:35 - Küzdöttem már a menetszéllel, itt jött aztán a felmentő sereg, Barna Péter és István újra. Hagytam némi távolságot, hogy lássam a pályát, de még így is jól jött a szélárnyék.
27:25 - Az újabb felfele elején Balázs Viktort láthattuk, ahogy leszakadt az élbolyról és befoghatónak tűnt, Istvánnal fej-fej mellett próbáltunk felzárkózni rá. Újra átvettem a vezetést, és az ezt követő percekben egy viszonylag erős tempó következett, ez nekem kb 350W, amit ilyen időtartamban tudok stabilan tartani.
31:40 - Kifordultunk az aszfaltra, itt már csak egy kicsi kellett, és végre pihenhettem valamennyit a szélárnyékban.
33:42 - István kielőzött bennünket, kénytelen voltam úgymond felszállni a gyorsabb vonatra.
35:35 - Megint emelkedő jött aszfaltos. A szokásos forgatókönyv, előre álltam. Itt most az előbb erőt gyűjtő Viktor került ki. Újra szükség volt nagyobb wattokra a követéséhez. Istvánnal felváltva dolgoztunk, ki mikor érzett magában több erőt. A többiek, az élmezőny, Berecz Péterék, itt mostmár tényleg közel voltak.
42:20 - Nemigen hittem benne a verseny korábbi szakaszában, de siker koronázta az igyekezetet, az élbolyba becsatlakoztunk. Az U17, felnőtt, Master1 győztese, és három Master2-es alkotta már így.
49:30 - Az elmúlt percekben nem lehet azt mondani, hogy halálos volt a tempó, de túl sokat nem tudtam pulzust optimalizálni. Most viszont Balázs Viktor indított el egy kis támadást, amit Berecz Peti szinte azonnal lekontrollált, és már fordultunk is be az erdőbe egy ilyen single track szerű részre.
52:55 - Úgy tűnt, hogy ha ez a terepviszony sokáig folytatódik, akkor skillből ott fognak hagyni, pláne úgy, hogy hagytam egy kis teret magam előtt, mert voltak itt meglepetések. Nem kellett sok, jött egy sziklás vízmosás szerűség, ahol fel is gyorsult ez a folyamat. Viktort láttam még egy ideig, aztán egyedül maradtam.
59:52 - Istvánt láttam magam előtt hirtelen lassan menni, mondta, hogy defektet kapott. Ki tudja, lehet, hogy a végén harcolhattunk volna a jobb dobogós helyért, így ez sajnos nem valósult meg. A pálya hátralévő kilómétereit így tolva tette meg.
1:02:55 - Az aszfalton gurulva egy boly tűnt elő a semmiből, utolértem volna az élbolyt? Hát nem, ők valami más távnak az indulói voltak.
1:05:05 - Viktort láttam egy két kanyar előtt az aszfaltos felfelén, de akkor már egy ideje foglalkoztatott, hogy hol lehet Dombauer Péter, biztos voltam benne, hogy lesznek itt még események. Őt még az elején a murvás szakasz kezdetén hagytuk le. Főleg azért, mert már átütő erőt nem éreztem Viktor megfogására, így viszont lehetnek problémák. Annál is inkább, mert még hátravolt a nyomvályús DH, ahol tudtam, hogy esélyesen további hátrányt fogok összeszedni.
Ekkor néztem hátra először talán a verseny során, és jó volt a megérzésem. Erős hajrát vágott le Péter az aszfaltos emelkedőn.
1:08:50 - Péter előzött is a Völgyfőház utáni felfelé kígyózó mászáson. Reálisan látva a helyzetet, ez itt akkor ennyi volt, a cél innentől, hogy behozzam magam a dobogó legalsó fokát jelentő helyen, ha már István kiszállt a játékból.
1:11:50 - Egy nagyon élvezetes, gyors, kissé köves, de nem sziklás sodrós DH jött, jó kis éles kanyarokkal.
1:14:25 - A cél előtt már csak a nyomvályús, gazos DH jött, amit Berecz Petivel a verseny előtt bejártunk, köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem, így egy-két részt sikerült megjegyezni, ami bejárás nélkül okozott volna némi meglepetést, így nagyobb sebességnél már.