تكتيك نرجسي حقير "الكلمات المتقاطعة او الجمل الناقصة"

Описание к видео تكتيك نرجسي حقير "الكلمات المتقاطعة او الجمل الناقصة"

رقم حجز الاستشارات والكورسات : ٠٠٢٠١١٥٠٥٨٦٠٥٢
النرجسي والجمل الناقصة في أسلوب التخويف والجاسلايتينج اللي بيعملهولك
أسلوب تخويف وتهديد لئيم بيعمله كل النرجسيين ، ازاي يقول لك الجملة ومايكملهاش لكن معناها يكون مفهوم ومعروف زي ايه مثلا يقول لك كنتي فين وانتي راجعة من الشغل فتردي في الشغل حكون فين يعني يقول لك انا ايش عرفني ويسكت وانتي تتنططي وتثوري وتزعقي ويعني ايش عرفك وانا حروح فين يعني وانت عايز تقول ايه وانت شاكك فيا؟ وبعدين يقول لك انتي مجنونة يابنتي هو انا قلت لك حاجة . ولو جيتي تشتكي لحد حيقول لك انتي مكبرة الموضوع دة بيناكشك ، الأسلوب دة بيعمله النرجسي الخفي لما يكون عايز يتهمك بحاجة من غير ماحد يمسك عليه غلطة او لما يكون عامل عملة سودا وعايز يوريكي انه بيعملها وبعدين ينكر ويقول عليكي مجنونة برضه ،يعني مثلا حالة بتقول وهي بتواجه النرجسي لما خرج مع زميلته يقضوا مصالح فقالت له يعني انت ترضى اني اقضي مصالحي مع زميلي قال لها لا دي ست محترمة وسكت يعني انتي مش محترمة ،فالحالة قالت له يعني ايه يعني هي محترمة وانا مش محترمة قال لها انا ماقلتش حاجة انتي مجنونة انا قلت لك انتي مش محترمة؟
الأسلوب دة أسلوب قذر بيعمله النرجسي غالبا لما تزنقيه في ركن مايعرفش يتصرف فبيتبع الأسلوب القذر دة فانتي ياحبيبة قلبي ماتوصليهوش أصلا للنقطة دي ابدا ، ازاي؟ في الحالة الأولى لما تحسي انه حيستعبط ويقول لك كنتي فين تردي بكلمة واحدة وماتعلقيش بعدها بحرف ، يا اما تقولي زي كل يوم ودة ممكن يستفزه ويغيظه ولو انتي عندك ثبات انفعالي قولي كدة فتقلبي عليه كيده ولو ماعندكيش ثبات انفعالي ومالكيش مزاج تدخلي معركة يبقى قولي في الشغل ونقطة . طبعا هو ممكن يصعد ومايعجبوش ردك فيقول لك بتردي كدة ليه فانتي تكوني اذكى منه وتقلبيها هزار وضحك حيكتم واذا ماكتمش تفهمي انه عايز وقود سلبي وانتي ومودك بقى ساعتها ياتتباردي ياتديه فتات وتعدي الليلة
واما الحالة التانية فاحسن حل انك ابدا ابدا ماتعرفيهوش انك عارفة الهبل اللي بيعمله برة لانه كدة كدة لابيحبك ولا بيحبها وهو بياخد منها مصلحة وحيسيبها وخصوصا الخفي وفعلا الحالة دي فضل مع زميلته دي يتقبلوا ويتكلموا سبع سنين بحكم انهم في شغل واحد وأول مابدأت تلمح بالجواز هرب وسابها طبعا قمة الندالة يربطها سبع سنين وهي فوق الأربعين ومتعشمة وفي الاخر جري وطبعا طبعا هي عليها جزء كبير من المسئولية لانها عارفة انه متجوز والمصيبة انه دايما يقول لها انه بيحب مراته جدا وعمره ماجاب لها سيرة الجواز وبيتعامل بأسلوب النرجسي الخبيث اللي هو بيفهمها انه بيحبها من غير مايقول وهي تتعشم وبيثلث بيها لزوجته وبيثلث لزوجته بيها لحد ماجت في الجد وخلع ،لازم البنات والستات المطلقات تاخد بالها من الناس دي ماتديش وقتك وقلبك وعقلك لواحد مايستاهلش ،يابنتي ماتروحيش لواحد متجوز ابدا مش عشان بيته وأولاده وزوجته والبيت مايتخربش وبس لا عشانك انتي قبل كل دة ، ياحبيبتي في الزمن اللي احنا فيه دة مفيش صحابة مش بسهولة تلاقي حد سوي متزوج ويدور زوجة تانية في ظل الأعباء النفسية والمادية اللي احنا عايشينها ، ماتآمنيش لواحد متجوز وبيدور على زوجة تانية لانه حيدور بعدك انتي كمان ومش حيشبع ، خليه مبدأ عندك الا المتجوز لانك لو زوجة أولى مش حتقبلي دة على نفسك فليه تقبليه على غيرك ،ومهما كان هو مبين لك انه ملاك صدقيني غالبا هو شيطان لانه يا اما يكذب ويقول لك مطلق او يكدب ويقول لك انها مريضة ومش بياخد حقه الشرعي منها يا اما يكدب ويقول فيها كل العيوب لدرجة انه ممكن يقول انها بتخونه ويخوض في عرض ام أولاده ، وبعضهم بيكون باللؤم لدرجة انه يشكر فيها ويقول لك انها موافقة على زواجه ودة نادر ونادر لو صدق ، المصيبة انك بتبلعي الطعم وبتصدقي وفي الاخر بتيجي تقولي لي نفس الكلام اللي هي قالتهولي قبلك ، يابنات احذروا وانتبهو النرجسية بقت وباء ماتآمنيش لراجل والله ولو كانت كل صلواته في المسجد لو قررتي تتجوزي واحد متجوز او مطلق لازم تقعدي مع زوجته وأولاده وتستحلفيهم بالله يقولوا الحق فلو الزوجة نرجسية وكذابة الأولاد مش حيكونوا زيها لازم حد حيقول لك الحقيقة لو سألتي وسعيتي واستخرتي وانتي مفوضة مش وانتي مايلة ، صدقوني الزوجة التانية بتصعب عليا زي الأولى لانها بتكون تاني جوازة وبيكون الطلاق اصعب عشان المجتمع وبتتظلك أحيانا اكتر من الأولى وهو بيتوحش عليها اكتر لو مكانتش قوية ولها حدود ، خدوا بالكم من اعماركم

Комментарии

Информация по комментариям в разработке